tjugoåttonde februari tvåtusenelva.

Måste bara berätta om den fantastiska gårdagskvällen!
Och börjar därmed att säga tack till Patrik som ordnade, donade och lyckades med denna underbara kväll.

Att Oscarsgalan gick av stapeln hoppas jag att ingen missade och kvällen till ära blev jag (samt några underbara människor till) speciellt inbjudna till Patrik för vinprovning a la Oscarsgalamys.
Och vad kan vara bättre än glada vänner, utsökt goda snittar och underbara viner?:)

Får nog kalla detta för min första vinprovning någonsin och det skötte självklart värden galant, lagom mängd information samt goda viner:
  • 2007 Cottanera Etna Rosso Sicilia IGT
  • 2007 Benanti Etna Rosso di Verzella
  • 2007 Zenato Valpolicella Superiore Ripassa
  • 2008 Bolla Valpolicella Classico Superiore Le Poiane Ripasso
  • 2007 Firriato Etna Rosso
(gillade personligen flaska 3 och 5 bäst)

Blev helt klart mäkta imponerad av dofter, smaker och totala upplevelsen. Så hädanefter blir det banne mig kräsnare köp;)
Låter helt enkelt bilderna tala för sig (dock tyvärr i dålig mobil-kvalité)







Har garanterat lyckas nämna minst tre "underbara" i inlägget hittills så det passar väl bra att avsluta med ett:

så underbart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0